Den lååånga helgen!

Var beredda på en lång historia, den korta versionen finns i gårdagens inlägg;) Ska göra mitt bästa för att ni ska orka läsa.. IAF! I fredags började dagen ganska knas. Jag åker ner till stationen träffar Simone och Sophie, jag lägger märke till att hotellrummet inte är betalt, fått kvitto på mailen, okej.. panik!! Mamma fick sätta in pengar, Simone och Sophie märker att båda har glömt sina tågbiljetter, najs ^^ Dom fick köpa nya! Sen bar det av, vi kom fram ungefär halv ett till Göteborg, shoooppa! Eller Sophie och Simone.. haha! Jag var snål som tusan, hade också velat ha lite stålar!





Shoppade runt lite, sen mötte vi upp Fanny (eller Stefani, som hon visst hette, visste INTE jag!), sen lämnade vi grejerna på hotellrummet, sen shoppade vi lite till;) Skulle ju ha badat hade vi planerat men.. det kan man göra vart som helst, shoppa ska man ju självklart göra om man är i Göteboooorg!! Simone köpte ett par aaaasläckra stilletskor! Nahajs! Jag provade gå i dom men men.. Det gick inte så pass bra dock;) Och vart man än är i Sverige måste man självklart äta på Mc'Donkan.. och det var två fjortisar där som krånglade, jag sa emot och dom sa "Hon va typ 30 bast!!"... Huh!!?


Då var det dax för förfesten, ungefär vid niotiden! Och det innebar ju såklart att sminka sig och komma på vilka jävla kläder ska man ha på sig!!? Och försöka hinna dricka lite undertiden :P Jag lånade en kort svart kjol av Fanny och hade ett eget lila linne på mig=) Sophie lånade klänning halsband och skor av Fanny haha !! Ungefär vid halv ett var vi klara med drickandet och gick ner på stan och skulle leta ställen. Var svårt att komma in någonstans i början men sen så kom vi in på 22, alla hade knäppt upp jackorna och såg bara allmänt.. bitchiga ut, hjälpte ju ^^ Valand tror jag det hette ? Iaf, vi kom in lite efter ett, det stängde vid 5 och vi dansade och hade askul!! Haha Simone och Sophie fick många drinkar ;) Eller ja, fick och fick.. haha! Åh en pinsam grej, jag var såå tvungen att kissa, gör det vid ett träd, Simone skymmer mig, sen kom det kommer två personer, jag kan inte sluta kissa så gömmer mig bakom Simones jacka med bara ansiktet och bara.. skämdes som en jävla hund! fy fan asså^^ Dom glodde !! Plus att polisen va fem meter bakom trädet! Bra där!
Vi kom till hotellet ungefär fem över fem tror jag, verkligen morgon då ju :P Somnade runt sju, upp vid tio ;) Najs!




Upp vid tio då ja, som sagt! Lite halvsegt haha, men hotellfrukost, mmm bacon ägg, flingor juice, inte såå skitmycket utbud men det vart gott =) Sen hade vi en timme på oss att packa osv, och fy satan va skitigt de va på golvet! Haha måste ha varit våra inneskor vi gått in med, haha fullt med damm och chips, typ;) Kom iväg nån gång där, packade in väskorna på stationen och skulle shoppa igen ^^ haha! Ännu en gång handlar alla mycket och jag var snål:P Men hittade en jättefin väska på HM, en skjorta på Gina och ett linne på Monki.. Alla affärer som redan finns i Växjö, va bra!! Not.. Vi satte oss och åt, sen vinkade vi av Fanny som skulle åka hem till Varberg! Sen steg vi på vårt tåg, hittade en kupé som var ledig.. den bredde vi ut oss över, fem platser, väldigt mysigt! Och nu, nu ni.. Här kommer det, här kommer förklaringen till inlägget jag skrev igår! Vi är ungefär 45 minuter från att komma till Växjö. Helt plötsligt bara tvärstannar tåget.. Ok? Jag sa så till Simone: När jag och Niclas åkte en gång körde ett annat tåg på en älg, så dom fick flytta över till vårt tåg. Fem sekunder senare säger en röst i högtalarna : "Vi har kört på en älg!!" Va faaaaaaaan!! Okej, hur länge ska vi stå här, hur allvarligt är det, bla bla bla! Sophie skulle till Martins spelning, och Simone skulle på klassfest! Hon sa ungefär samma information hela tiden.. Fem gånger sa hon Vi har kört på en älg.. Nähä det menar du inte!! ^^ Det måste ha varit en jävla älg för loket hade totalförstörts och "Dom fick skrapa bort resterna".. mysigt! ;) Tiden gick och banverket skulle komma och bogsera bort oss till Värnamo som var ungefär 20 min från där vi hade stannat. Efter många chipspåsar, lite Dooley's (Simone), massa skitsnack och 3 timmar och 10 minuter senare körde vi änteligen! När vi kom fram till Värnamo skulle tre bussar vänta på oss som skulle köra oss till Alvesta Växjö osv! Då säger busschauffören.. "Jag fick precis höra från tåget att det skulle fortsätta köra till Växjö.. bussarna går bara till Kalmar/Karlskrona.." Ammeeeen!! Då fick vi panikspringa tillbaka till tåget, sätta oss tillrätta.. och sen åka vidare mot Växjö.. Lite över halv elva var vi framme , skulle varit framme vid fem i sju egentligen ;) Sophie stressade som satan till sin pappa som skulle hämta upp henne, Simone gick direkt och festade haha!! Och jag fick skjuts utav syrran upp till lägenheten.. Gluffsade i mig en köttbullebaguette, och slocknade nästan direkt! Lååååång dag, men det vart en superduperhelg!! Man ska göra det bästa av det värsta! Bra man hade gött sällskap på tåget iaf ;) Puss på alla som orkat läsa allt!!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0