lilla knasiga underbara pappa

Far min, är en typisk gubbe! En sån där gubbe som går upp kl6 på morrnarna och läser tidningen, löser korsord osv. Han kom in och väckte mig idag vid 12.15 och tyckte det var dags för mig att gå upp. Mjo, kan jag väl hålla med om. Men när vi skulle iväg och handla innan, och det blåser som satanigatan utomhus, plus att jag är megaförkyld, klädde jag på mig 3 mössor och 57 halsdukar för att inte frysa. Pappa, han tar på sig en vårjacka, och säger att "Påå min tid, då var det kallt ute, nu är det ju för fan jättevarmt bla bla bla..." Jomenvisst! Sen ville han helt plötsligt äta semlorna vi köpte, INNAN maten. yeye.

Ska försöka göra mig iordning till tjejmiddagen ikväll. Snyta mig lite, ta en alvedon, knarka lite nässpray.. och... Ja, sminka mig också!


Kommentarer
Postat av: Jarske - Barbie on the outisde, Rocker on the inside

Hejsan!

Jag har precis flyttat till Barcelona, kika gärna in på min blogg och läs om hur jag anpassar mig till det nya landet och kulturen, och försöker lära mig ett helt nytt språk. Samt hur jag och min pojkvän klarar ett långdistansförhållande på 255 mil.

Pussen!

2012-01-04 @ 21:32:45
URL: http://jarske.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0